söndag 20 juni 2010

Invigningen av Sinnenas gård



Äntligen är trädgården invigd. Efter flera datum så blev det till slut av. Denna senareläggning beror på den tröga och kalla våren.
Människor strömmade till och vädret var toppenbra. Vi skålade in Sinnenas gård med mousserande vin, det blev som ett manifest, ett dop. Känns riktigt bra. Trevliga människor kom och visade uppskattning, kopplade av, fikade, skålade och handlade plantor.
Jag hade gjort skyltar som var inplastade till de flesta medicinalväxter, med historisk information, lite om verksamma ämnen och vad man kan använda örten till som huskur, te eller omslag.
Nu är äntligen min STORA DRÖM verklig, den har blivit av och jag kan bara fortsätta att göra det bästa för att få den att kännas levande och berörande på en djupare nivå. Detta känns som ett viktigt ansvar jag har och som jag vill leva upp till.

Till hösten kommer jag att starta en phytoterapi utbildning här på gården, miljö och förutsättningarna är dom allra bästa. En kurslokal håller på att byggas i anslutning till Kents musikstudio.
Det är aldrig för sent att förverkliga sina drömmar, kom ihåg det!!!!Läs James Hillsmans bok: Själens Kod, då försår du vad jag menar.
Jag vill också tacka Kent för allt arbete han har lagt ner för att min dröm kunde bli verklighet, någon skrev i en bok jag har; för att anlägga en trädgård krävs det två slavar, med andra ord har Kent arbetat för två!!
Välkommen hit, njut av stillheten, lugnet, dofterna, färgerna, vill du komplettera någon växt till din egen trädgård, kan det vara här den finns!!!
Ewa-Lis Hörne Messelth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar