tisdag 24 augusti 2010

SKÖRDETID




Dagen har delvis gått åt till att skörda örter, både vilda och från örtagården. Dessa förvaras sen mörkt i burkar med tättslutande lock, vissa kommer jag att göra teblandningar av till försäljning, andra använder vi själva antingen som kryddor eller teér.
Dagens skörd bestod av: Vinterkyndel, oregano, stevia, citronmeliss, isop, malört, åbrodd, ringblommor, rölleka, gullris, johannesört och bowles mynta.
Detta plus hur mycket tomater som helst.
Vilken gåva att få ha detta som sitt arbete samtidigt som jag får träffa intressanta och trevliga människor som besöker Sinnenas gård eller kommer hit för att gå kurs.
Jag känner en stor tacksamhet att jag fått chansen (tagit chansen) att leva min sanning, önskar fler känna på den känslan.
Det är viktigare än dom flesta tror, att ägna sin tid åt dels det man är bra på och dels det man verkligen tycker om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar