torsdag 24 februari 2011

Naturläkemedel kommer att försvinna från hyllorna på grund av ny EU-lagstiftning


Naturläkemedel kommer att försvinna från hyllorna på grund av den nya EU-lagestiftningen.| Vad Läkare inte berätta för dig

Den 1 maj 2012 kommer en stor del av de örtmedicinska preparaten att försvinna i Europa på grund av en ny EU-lagstiftning!!!! Varför gick Sverige med i EU är min personliga fråga?
Eftersom örtmedicin är min egen absolut största gren (passion) i hela min verksamhet, blir jag självklart uppgiven och rent ut sagt förbannad på EU-lagstiftningar som omöjliggör att vi människor kan välja, med andra ord skall vi bli helt beroende av kemiskt framställd medicin. Ni som fortfarande tror på örtmedicin kan köpa via internet från länder utanför EU.
Jag har i Sinnenas gård ett stort antal medicinalväxter till försäljning, alla kan bygga upp sitt eget husapotek, göra tinkturer, oljeutdrag och självklart dricka ört teér. Den som är intresserad kan gå en 1-dags kurs i husapotek i medicinalväxter eller börja på den 1-åriga utbildningen till örtterapeut (etnobotaniker), som startar till hösten.
Ewa-Lis Hörne Messelth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar