torsdag 27 maj 2010

BRÅDA TIDER









Har inte skrivit på ett tag av två anledningar, för det första och största och bästa, jag har blivit mormor till ett fint gossebarn. En fantastisk upplevelse och känsla som jag förstår måste upplevas för att förstås.
Ett åskoväder drog över oss förra torsdag/fredagen, detta gjorde att vi på landet inte har haft tillgång till varken internet, telefon eller TV, det tog en vecka att få tillbaka tekniken, sårbart eller????

Snart skall trädgården invigas, ett manifest på att trädgården inte längre är enbart i uppbyggnadsskedet. Det kommer förmodligen att ta några år, innan allt har växt till sig och tagit sin rätta form, men någon gång måste man ju starta, så en invigning känns viktig, ett sätt att hedra trädgården nästan som ett dop.
I dessa bråda tider skall jag nu äntligen få hjälp, en kvinna kommer hit via arbetsförmedligen och hon skall vara här dom flesta vardagar, känns bra.
På tisdag kommer första studiebesöket, ca 20 personer som skall titta runt och fika, flera besök är redan bokade. Det rullar på med andra ord, specis som jag har sett framför mig.
I helgen skall jord fyllas i groparna i dungen så att det blir inbjudande att sitta på toppen och bara vara, kontemplera meditera,ta en fika eller lägga sig i hängmattan. Daxs att gå till sängs för att orka med allt fysiskt arbete som väntar under morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar