torsdag 24 juni 2010

VILKEN VÄXTKRAFT



Nu har trädgården varit igång, alltså invigd i en vecka. 3 studiebesök redan, och många människor som kommer och handlar stannar upp en stund. Många uttrycker att trädgården är harmonisk, har bra energier och att den är fin. Detta glädjer min verkligen. Igår satte jag upp flera skyltar med tankeväckande citat, att stanna upp vid och fundera över vad det säger just dig.
Jag arbetar vidare och formar trädgården, den växer till sig både på bredden och höjden och fler och fler växter går i blom för varje dag, vilket gör att den ser vackrare ut allteftersom tiden går.
Mer jord behövs i slänten, växterna har just visat mig att så är det. Vattenfallen skall göras klart, något träd skall införskaffas. Plantor skolas hela tiden om till större krukor, igår skolade jag om sojabönor, alfalfa (blå lucern), gul lupin, kvanne, sparris och mattram. Detta är ett fantastiskt liv att leva, kan det vara mera levande än så här. Ett torrt hårt litet frö blir en frodig planta.
En sak till som är fantastisk, här finns inga mördarsniglar!!!
Trevlig midsommar önskar jag er alla.
Ewa-Lis Hörne Messelth

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar